użytkownik: Gość | logowanie
Strona główna » Forum Sadownicze Portalu - sadownictwo.com.pl » Pszczelarstwo » Przenoszenie uli
Przenoszenie uli [wiadomość #9736] czw, 01 listopad 2007 20:02 Przejdź do następnej wiadomości
maksik jest aktualnie niedostępny maksik
Początkujący
Jestem początkującym pszczelarzem i musze przenieść swoich kilka uli o jakies 50m, proszę o rade kiedy to zrobić aby nie zaszkodzić rodzinom, czy lepiej teraz jak się ochłodzi i pszczoły nie będą latać czy wiosną (podobno trudniej uchwycić właściwy moment)przed oblotem?
Ps. Szkoda że tu prawie nikt nie zagląda. Crying or Very Sad
Odp: Przenoszenie uli [wiadomość #9738 (odpowiedź na #9736) ] czw, 01 listopad 2007 23:01 Przejdź do poprzedniej wiadomościPrzejdź do następnej wiadomości
Zdzich jest aktualnie niedostępny Zdzich
Maniak
Witam!
Najlepiej dobrze przemyśleć usytuowanie pasieki i samych uli na pasieczysku przed ich zasiedleniem.Jeśli musisz przestawić ule to najlepiej zimą.Przygotuj nowe miejsce na ul,tak żebyś mógł go na nim postawić bez żadnych poprawek.Ul przenoś delikatnie,bez kołysania,szarpania i stukania w ścianki lub daszek.Jeśli zrobisz to ostrożnie to pszczołom nic nie będzie.Powodzenia.

Pozdrawiam
Zdzich

http://images31.fotosik.pl/424/355e1b2ab0b5a739m.gif Staram się poprawnie pisać po polsku.
Odp: Przenoszenie uli [wiadomość #9765 (odpowiedź na #9738) ] pią, 02 listopad 2007 21:51 Przejdź do poprzedniej wiadomościPrzejdź do następnej wiadomości
jerzy45 jest aktualnie niedostępny jerzy45
Maniak